pr-fb-2

PR for forfattere, selvudgivere og forlag

  • Har du skrevet en god bog, som få har hørt om?
  • Fik bogen masser af omtale i starten – og nu er den glemt?

PR – EFTER BOGEN er et mediebureau med speciale i PR for forfattere, selvudgivere og forlag.
Vi laver PR for nye bogudgivelser, men også for bøger, der er udkommet uden at blive omtalt i medierne. Eller bøger der fik masser af omtale omkring udgivelsen og siden blev glemt.

Markedet for bøger er fuld af gennemarbejdede og gode bøger, som aldrig er blevet omtalt i medierne og derfor ikke sælger. Medieomtale er afgørende for om en bog slår igennem og finder sit publikum. Alt for mange bøger har en meget kort levetid, og det er spild af gode ord og gode bøger. Det vil vi gerne lave om på. Strategisk og målrettet PR kan give din bog et længere liv, flere læsere og højere salgstal.

PR – EFTER BOGEN er drevet af 2 journalister erfaring fra både forlagsbranchen og mediebranchen. Til sammen har vi mange års erfaring fra dagblade, magasiner, ugeblade og fagblade, TV og radio, men også som forlagsredaktører og forfattere. Vi har et stort og bredt medienetværk og et godt samarbejde med mange forskellige redaktioner og journalister. Som forfattere kender vi alt til glæden ved at udkomme med en bog. Vi kender også sårbarheden og det store arbejde med at få den solgt. Derfor tilbyder vi vores assistance.

PR – EFTER BOGEN  arbejder som et selvstændigt bureau med flere forskellige samarbejdspartnere. Vi tilbyder:
Adgang til  to professionelle journalisthjerner, der kan hjælpe dig med alle faser i processen. Fra en grundlæggende sparring, der klæder dig på til at gøre resten selv – til luksusudgaven, hvor vi er din faste sparringspartner hele vejen igennem. NB: Før et evt. samarbejde læser vi bogen grundigt for at vurdere om bogen har pressepotentiale og om vi er de rigtige til opgaven. Du skal ikke betale for PR, der ikke virker.

PR – EFTER BOGEN tilbyder sparring og PR i følgende pakkeløsninger:

Grundpakke: 2 timers konkret 1:1 PR SPARRING:
Du får adgang til en erfaren og idérig journalisthjerne, der finder de gode historier i din bog og dit forfatterskab. Du får et gratis værktøj til at finde frem til det unikke i dit forfatterskab samt en presseplan med konkrete bud på vinkler på historier. Du går hjem og udfører PR arbejdet selv.

Mellempakke: 4 timers konkret 1:1 PR sparring +  en samlet pressestrategi
Vi stiller en journalisthjerne til rådighed, og sammen går vi på jagt efter gode historier og vinkler på din bog. Du får: en samlet pressestrategi, viden om mediernes måde at arbejde på og produktionstid for forskellige medier. Forslag til sammensætning af en mediepakke og indblik i en journalisthjerne. Du får også konkrete råd til, hvordan du bedst henvender til pressen og præsenterer dine forslag. Plus et par hemmelige insidertips.

Du får efterfølgende en presseplan med vinkler på konkrete historier, og bud på, hvilke medier, redaktører og journalister,  der kunne være interesserede. Resten gør du selv.

Mulighed for tilkøb:
1. Efterfølgende feedback på pressemeddelelse og pressetekster. Du sender dit bud på en pressemeddelelse for at få konkret kritik og forslag til forbedringer.

2. En times sparring med fokus på pressehåndtering. Du får rådgivning om hele processen omkring et interview – før, under og efter interviewet. Hvad skal du undgå, hvordan skaber du det bedste samarbejde med journalisten og hvilke krav kan du tillade dig at stille.

Luksuspakke:
Du får en fast sparringspartner, der følger dig gennem hele processen. Vi laver alle faser af pressearbejdet for dig, og er med på sidelinien, når du taler med journalister, medvirker i interviews. Du får en samlet presseplan, og adgang til et stort og bredt medienetværk. Med denne pakke har en din egen presserådgiver, der står lige bag dig parat til at rådgive, vejlede og bakke op.

Vi leverer pressemeddelelse, presseplan og laver pressearbejdet for dig. Konktakter personligt relevante journalister, redaktører og freelancejournalister og følger op.

“Da jeg begyndte Løvendahls forlag, var det med ambitionen om at lave bøger i højeste kvalitet i samarbejde med dygtige og passionerede mennesker. Derfor valgte jeg Heidi Vesterberg til at lave PR for ELSK. Hun har åbnet døre for mig, som jeg ikke kunne åbne alene og udvidet min horisont undervejs. Jeg har været virkelig glad for samarbejdet og vil også fremover bruge Heidis råd og sparring. Jeg glæder mig over at arbejde sammen med en presserådgiver, hvor ambitionen ikke kun er nu og her salg og flygtig PR, men en oprigtig interesse i at gøre det godt, og få bogen frem til dem, som kan få glæde af den. Hvis du vil have den gode bog ud i verden – så tag fat i Heidi.”  –  Forfatter og personlig rådgiver Daisy Løvendahl.