Socialt ansvar på mode

Nu er jeg jo ikke trendspotter. Og har heller ikke fingeren særligt meget på pulsen, men jeg tillader mig alligevel at pege på en tendens. Og er rigtig glad for at kunne gøre det. Jeg faldt over en fantastisk historie i dag, og vil straks bringe den videre.

Det er historien om hjemløse Henning, der som de fleste andre i Danmark har en profil på Facebook. Han skriver om sit liv som hjemløs,  sine tanker og oplevelser akkuralt lige som alle andre. Henning har bare en helt særlig historie og lever et helt særligt liv, som vi andre ikke kender ret meget  til. Han skiller sig ud fra mylderet af digital smalltalk,  iscenesættelser, selvpromovering, fotos af nybagte kager og aggressive debatter . Og ja, blogindlæg…som det du læser lige nu.

Henning fortæller om de mange hjemløse i Danmark. Og nu kan han også leve af det. Henning har over 15.000 følgere på Facebook, og  har gjort ham til et interessant sponsorprojekt for store firmaer. Henning kan gøre en forretning ud af at være hjemløs. Det er da en fantastisk historie. Og journalisten Rasmus Karkov fortæller hele historien lige her.

hjemløsDet er ikke bare en god historie om Henning. Det er også et udtryk for, at socialt engagement er kommet på mode. Eller som marketingschefen hos CBB siger  i artiklen: “Folk er trætte af den blankpolerede reklamevirkelighed og vil hellere se engagement og socialt ansvar”.

Det er da en god nyhed og en dejlig tendens. Lad os håbe, at  det bliver et musthave – og en tendens, der holder de næste mange sæsoner.
Tak for en opløftende historie og rigtig god weekend.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*
*