- Vil du sikre din bog høje salgstal?
- Er du klar til at udgive en bog, som som du gerne vil have omtalt i medierne?
- Har du allerede udgivet en bog, som ingen har hørt om?
- Fik din bog omtale omkring udgivelsen, men blev glemt bagefter?
Er det nødvendigt at få en bog omtalt i medierne?
Bogmarkedet er fuld af bøger, som ikke sælger. Alt for mange bøger har en ultrakort levetid, og det er spild af hårdt arbejde og gode ideer. Strategisk og målrettet PR giver din bog omtale i mederne og dermed et længere liv, flere læsere og højere salgstal.
PR – EFTER BOGEN har speciale i PR for forfattere, selvudgivere og forlag. Vi laver PR for nye udgivelser, men også for de bøger, der allerede er udkommet uden at få omtale i medierne. Eller bøger der fik omtale lige omkring udgivelsen og siden blev glemt.
PR – EFTER BOGEN er drevet af Heidi Vesterberg, der har mange års erfaring fra dagblade, magasiner, ugeblade og fagblade, men også som forlagsredaktør, forfatter og presseansvarlig i kulturbranchen. Jeg har et stort og bredt medienetværk og samarbejder med mange forskellige redaktioner og journalister.
“Heidi Vesterberg har åbnet døre for mig, som jeg ikke kunne åbne alene og udvidet min horisont undervejs. Jeg glæder mig over at arbejde sammen med en presserådgiver, hvor ambitionen ikke kun er salg, men en oprigtig interesse i at gøre det godt, og få bogen frem til dem, som kan få glæde af den.” – Forfatter og personlig rådgiver Daisy Løvendahl.
PR – EFTER BOGEN tilbyder forskellige pakkeløsninger. Før et evt. samarbejde, læser jeg bogen for at vurdere om jeg er den rigtige til at løse opgaven. Jeg henviser til dygtige kolleger, hvis bogen ligger udenfor mit felt eller jeg ikke selv har mulighed for at tage opgaven.
Pressesparring: 2 timers konkret og personlig sparring
Du får adgang til en erfaren og idérig journalisthjerne. Sammen finder vi de gode historier i din bog og forfatterskab. Du får et gratis værktøj til at finde frem til det unikke i dit forfatterskab samt en presseplan med konkrete bud på vinkler på historier.
Grundpakke: 4 timers konkret sparring + en samlet pressestrategi:
Sammen går vi på jagt efter gode historier og vinkler på din bog. Du får: en samlet pressestrategi, viden om mediernes måde at arbejde på og produktionstid for forskellige medier. Forslag til sammensætning af en mediepakke og indblik i en journalisthjerne.
Du får også konkrete råd til, hvordan du bedst henvender til pressen og præsenterer dine forslag. Plus et par hemmelige insidertips.Du får efterfølgende en presseplan med vinkler på konkrete historier, og bud på, hvilke medier, redaktører og journalister, der kunne være interesserede. Resten gør du selv.
Mulighed for tilkøb:
1. Efterfølgende feedback på pressemeddelelse og pressetekster. Du sender dit bud på en pressemeddelelse for at få konkret kritik og forslag til forbedringer.
2. En times sparring med fokus på pressehåndtering. Du får rådgivning om hele processen omkring et interview – før, under og efter interviewet. Hvad skal du undgå, hvordan skaber du det bedste samarbejde med journalisten og hvilke krav kan du tillade dig at stille.
Fuld pakke:
Sammen finder vi mulige vinkler på dig som forfatter og din bog samt en grundig Ideudvikling på PR arbejdet. Jeg laver en pressemeddelese, presseplan og en medieliste med 10 relevante medier, som jeg kontakter med målrettede artikelforslag samt pressemeddelelse.
Tilsidst har vi et evaluerende statusmøde, hvor vi ser på mulighederne for presse fremover og hvordan du kan give bogen et længere liv.
Du er altid velkommen til at ringe ringe eller skrive for at få yderligere information.